Po tom, ako nám minulý rok COVID zmenil plán a presunul nás do malého štúdia, kde sme boli s účastníkmi spojení len online, tento rok sme si to vynahradili hneď 2-krát.
Všetci sme sa potešili, že sme sa na e-learnmedia CAFÉ 2021 mohli stretnúť osobne aspoň s niektorými ľuďmi fyzicky, a zároveň aj naše témy boli viac zamerané na ľudí. Nezabudli sme však ani na digitálne technológie 😉 – aj v rámci tém, aj v rámci online spojenia so vzdialenými účastníkmi.
Ráno odštartoval konferenciu náš kolega a moderátor Matúš hudobnou rozcvičkou, ku ktorej si prizval aj svojho kamaráta, hudobníka a spíkra konferencie Doda (o ňom si povieme viac neskôr).
Potom všetkých tradične privítal náš CEO Juraj Gabrhel a mohli sme sa vrhnúť na bohatý celodňový program.
e-learnmedia CAFÉ začína 😉
Uverejnil používateľ e-learnmedia, s.r.o. Štvrtok 7. októbra 2021
Video 2 v 1 – začiatočný hudobný vstup + Jurajov príhovor
Ak vás zaujíma niečo konkrétne, tak tu sú skratky:
- Andrea Ulahelová: Pygmalion efekt: metamorfóza vo firemnom vzdelávaní
- Lars Hyland: Crossing the skills chasm – people strategy for the new world of work
- Matej Šucha: MINDWORX Academy: Slovenský online kurz, ktorý dobyl 70 krajín sveta
- Rihards Lakstigals: How do you measure success in business? Linking ROI to Corporate Training Objectives
- Elena Urbanová: Ach, ten compliance…
- Martina Bačová, Michal Bača: Kedy učenie bolí a kedy robí radosť?
- Viera Tatayová: Vzdelávanie, rozvoj a učenie sa ako súčasť martinusáckej kultúry
- Lukáš Bakoš, Snežana Ďuricová: Poučíme sa?
- Jozef Dodo Dolinka: Interný (talentový) koučing ako pilier rastu a vzdelávania
- Rozlúčka a poďakovanie
Viac obrázkov z podujatia nájdete vo fotogalérii na facebooku.
Andrea Ulahelová: Pygmalion efekt: metamorfóza vo firemnom vzdelávaní
Andrea, Learning and Leadership Development Lead v Accenture, sa s nami podelila o to, ako prechádzali na online vzdelávanie a ako to funguje po roku: „Mysleli sme si, že ľudia sú už unavení z online jógy…“. Ale nepotvrdilo sa im, že by ľudia prestali mať záujem o digitálne vzdelávanie v oblastiach, kde to dáva zmysel (napr. jazykové vzdelávanie). Naopak, technológie umožnili, aby sa vzdelávali ľudia z rôznych miest a krajín, a teda sa vzdeláva ešte viac ľudí, ako predtým.
Aj podľa množstva otázok, ktoré dostala Andrea na konci svojej prezentácie bolo jasné, že túto tému majú spoločnú viacerí účastníci konferencie.
Lars Hyland: Crossing the skills chasm – people strategy for the new world of work
Lars nás na začiatok potešil tým, že vďaka COVID-u sme posilnili našu odolnosť, zvládanie stresu a flexibilitu. Okrem toho však celá pandémia podčiarkla to, ako sa mení spôsob, akým ľudia chcú a môžu pracovať. Že sa nechcú vracať do štruktúrovanej organizácie a snažia sa, aby ich život mal zmysel.
V duchu úvodu našej konferencie položil otázku: „Are you more jazz or classical?“ („Ste viac jazzoví alebo klasickí?“). Každopádne tento trend sa odráža aj v systémoch, ktoré používame na podporu vzdelávania. Od klasických LMS prechádzame na rôzne LXP a iné hybridné riešenia. Lars je Chief Learning Officer v Totara Learning, takže nám predstavil ich riešenie Totara Talent Experience Platform, ktoré reflektuje na potreby tejto doby.
Matej Šucha: MINDWORX Academy: Slovenský online kurz, ktorý dobyl 70 krajín sveta
Matej, CEO MINDWORX a InsideBE, nám porozprával o tom, ako sa im podarilo získať pre svoj kurz behaviorálnej ekonómie Dana Arielyho a celkovo o tom, ako kurz vznikal – s úspechmi aj výzvami. V reflexii na tento zážitok sme sa dozvedeli, čo fungovalo a čo nie a dostali sme cenné rady, keby sme sa chceli pustiť do podobného projektu. Napríklad, že by jednotlivé lekcie skrátili, že kurz musí riešiť problém a že činnosti, v ktorých nie sú doma, by prenechali ľuďom, ktorí sa tomu venujú (ako napríklad video produkcia).
Rihards Lakstigals: How do you measure success in business? Linking ROI to Corporate Training Objectives
„We shouldn’t base training on assumptions.“ („Nemali by sme tréning založiť na domnienkach.“) bola jedna z hlavných myšlienok príspevku Rihardsa. Znie to úplne logicky, keď si to takto povieme, ale nie každý sa tým riadi. Ťažko sa to totiž robí, keď nemáme dáta. Rihards nám predstavil riešenie IntelliBoard, ktoré sa dá integrovať s rôznymi LMS systémami a je určené na získavanie a analýzu vzdelávacích dát.
Zaujímavé bolo aj to, že dáta nie sú zaujímavé len pre organizácie a vzdelávačov, ale aj pre študentov. Že keď si môžu študenti sledovať dáta, tak ich to môže motivovať a zvýšiť ich angažovanosť.
Elena Urbanová: Ach, ten compliance…
Ja som rozprávala na CAFÉ o compliance kurzoch, o tom prečo ich mám rada a o tom, že sú životne dôležité. Ukazovala som aj ukážky z kurzov, ktoré sme robili, na ilustráciu toho, ako rôzne sa dá compliance téma poňať.
Ak chcete o compliance kurzoch vedieť viac, písala som o nich pred časom článok (Compliance e-learning je najlepší zo všetkých) a tiež sme sa o nich rozprávali s Matúšom v podcaste (Ach, ten compliance…).
Martina Bačová, Michal Bača: Kedy učenie bolí a kedy robí radosť?
Martina a Michal sú psychoterapeutka a psychológ (ktorý sa dlhé roky venoval korporátnemu vzdelávaniu), a zároveň sú aj manželia 🙂 Táto téma bola v podstate diskusiou moderovanou naším už spomínaným Jurajom Gabrhelom. Dozvedeli sme sa, že: „…nie uhorka je kyslá, ale nálev“. Preto sa musíme starať o nálev, teda o prostredie pre našich zamestnancov a vytvoriť im psychologické bezpečie. A tým umožníme, aby mohli ľudia objaviť/získať svoju vnútornú motiváciu pre vzdelávanie sa.
Táto téma by si podľa mňa zaslúžila viac času, pretože mám pocit, že je v nej ešte zopár ďalších cenných vhľadov do ľudskej duše.
P.S. O vnútornej motivácii sme sa s Michalom rozprávali aj v podcaste v epizóde Vnútorná motivácia.
Viera Tatayová: Vzdelávanie, rozvoj a učenie sa ako súčasť martinusáckej kultúry
Martinus poznáme ako firmu so silnou firemnou kultúrou. Ich dobrý prístup k ľuďom (zamestnancom aj zákazníkom) vyžaruje z každého kúska ich komunikácie a práce. A o tom, že im na ľuďoch záleží sme sa mohli presvedčiť aj vďaka prezentácii Vierky, ktorá v Martinuse pracuje ako interný kouč a špecialista vzdelávania.
Vierka nám porozprávala o tom, ako podporujú rozvoj svojich zamestnancov vďaka programu štipendií. Každý človek má k dispozícii určitú sumu, ktorú môže využiť na vzdelávanie. Takto majú ľudia možnosť získať nové zručnosti, prípadne sa posunúť v rámci tímu na iné miesto. A to všetko pre to, aby si každý našiel to, čo ho napĺňa.
Aj tento program mal na začiatku zopár úskalí, napríklad v podobe čerpania peňazí na čokoľvek, len aby sa minul budget. A preto sa výsledná metrika úspešnosti tohto programu zmenila, tak že:
zmysluplnosť > % čerpania
Takýmto spôsobom program prináša najväčšiu hodnotu.
Lukáš Bakoš, Snežana Ďuricová: Poučíme sa?
V príspevku Lukáša a Sneži z Maxman Consultants bolo všetko inak 🙂 Aj pôvodná téma, štýl prezentovania, interaktivita a dokonca aj samotná pripravená prezentácia dostala istý rozmer nepredvídanosti.
Avšak všetko to zapadalo do hlavnej myšlienky tohto veselého a interaktívneho vystúpenia. A tou bolo, že v živote prichádzajú vyrušenia („disruptory“), ktoré nemáme radi a bránime sa im. Ale v konečnom dôsledku nás práve oni dokážu posunúť dopredu.
Jozef Dodo Dolinka: Interný (talentový) koučing ako pilier rastu a vzdelávania
Na záver sme si vypočuli asi najviac ľudskú prezentáciu. Dodo nám porozprával o svojej ceste kouča, o svojich zlyhaniach a životných lekciách. Hovoril o tom, že kouč, ktorý pozná prostredie firmy má výhodu v porozumení, ale zároveň si musí dávať pozor, aby bol tzv. „neutrálny zdroj“. Teda nemal by mať skrytú agendu a snažiť sa ľudí ovplyvňovať. Rozhodnutie, ktoré nakoniec koučovaný človek urobí, musí byť výhradne jeho.
Ďalšou dôležitou úlohou kouča je posilňovať samostatnosť človeka – aby vyletel z koučovacieho hniezda a mohol si svoj život riadiť sám. A takáto je Dodova úloha ako Customer Success Team Coach v Slido.
Rozlúčka
Po poslednej prezentácii účastníkov čakala pieseň v podaní moderátora Matúša a spíkrov Lukáša a Doda. Lukáš tvoril verše na mieste a ako to dopadlo si môžete pozrieť vo videu 😉
No a v úplnom závere sme sa rozlúčili s online účastníkmi a s tými, ktorí boli prítomní sme ešte chvíľu zotrvali pri pohári vína.
Poďakovanie
A tak nejak skončila konferencia o digitálnom vzdelávaní e-learnmedia CAFÉ 2021.
Nebolo by to však CAFÉ bez kávy. Tento rok sme ochutnali kávu EBENICA.
Digitálni sme boli vďaka šikovným ľuďom z JEF Audio.
Rôznymi cestami nás podporili aj naši partneri.
Týmto všetkým ďakujeme za pomoc. A najväčšia vďaka patrí účastníkom – či už na mieste alebo online, lebo bez nich (bez vás, ak ste sa zúčastnili) by to celé nemalo zmysel.
Ďakujeme 🙂
Ak by ste chceli dostávať notifikácie vždy, keď uverejníme ďalší článok týkajúci sa digitálneho vzdelávania, prihláste sa na odber noviniek 🙂