Kognitívna záťaž môže byť dobrá alebo zbytočná. Ak sa zbavíme tej zbytočnej, vzdelávanie bude efektívnejšie. A malo by byť aj príjemnejšie...
0:00 Úvod
0:57 Pamäť
3:33 Kognitívna záťaž
8:28 Sedem princípov Richarda Meyera
10:12 Princíp 1 - Koherencia
13:32 Princíp 2 - Signalizácia
17:02 Princíp 3 - Zbytočnosti
22:57 Princípy 4 a 5 – Priestorová a časová blízkosť
28:44 Princíp 6 - Segmentácia
31:18 Princíp 7 - Modalita
33:01 Čo sa nezmestilo do princípov
39:10 Záver
Wikipedia: Cognitive load
Sweller, J. (1988), Cognitive Load During Problem Solving: Effects on Learning. Cognitive Science, 12: 257-285. doi:10.1207/s15516709cog1202_4
John Sweller (1994): Cognitive load theory, learning difficulty, and instructional design
Richard E. Mayer: Research-Based Principles for Designing Multimedia Instruction
Ruth Colvin Clark, Richard E. Mayer: Learning by viewing versus learning by doing: Evidence-based guidelines for principled learning environments
Steve Krug: Don’t make me think (kniha)
Julie Dirksen: Design for how people learn (kniha)
Podcast si môžete samozrejme vypočuť na tejto stránke :) Zároveň môžete použiť niektorú z podcastových služieb (ako Apple podcasts, Google podcasts, Spotify, Podbean, PlayerFM, Stitcher a iné). Tieto si viete stiahnuť do mobilného telefónu ako aplikáciu a počúvať podcasty aj v pohybe. Ak náhodou náš podcast nenájdete vo svojej obľúbenej podcastovej aplikácii, napíšte nám (v časti Kontakt) a my sa ho tam pokúsime pridať. A takisto môžete navštíviť náš YouTube kanál, kde je pre podcast dedikovaný zoznam e-learning žije!