Má vzdelávanie zmysel, ak nám ide iba o zbieranie vedomostí? Pomáha pri vzdelávaní, keď máme nejaký cieľ? A je rozdiel medzi školským a firemným vzdelávaním? Aj o tomto sme sa rozprávali v tejto epizóde podcastu.
0:00 Úvod
1:01 Prečo vzdelávanie nie je cieľ?
2:27 Prečo vzdelávanie by mohlo byť cieľ?
10:17 Pomáha pri vzdelávaní, keď majú ľudia cieľ?
17:29 Cielené vzdelávanie vo firmách
21:34 Necielené vzdelávanie pre kreativitu
24:50 Je dôležité vedieť sa učiť, odúčať a preúčať
27:30 Syntéza z diskusie
30:42 Záver
Predchádzajúce spomínané epizódy:
LinkedIn: Goal Oriented Learning Strategy by Malika Dhupar (2021)
Digital Adoption: Goal-Based Learning (2024)
LinkedIn: Education a means to an end by Shila Yukuli Paia (2017)
The Harvard Crimson: Education: More than a Means to an End By Andrew W. Liang (2018)
Think Beyond: Learning is only ever a means to an end—never an end in itself by Edward Boon (2021)
Independent: Education is not ‘for’ anything - it is an end in itself by Dennis Hayes (2012)
LinkedIn: Knowledge is not an end in itself. by God'sWill D. D. Dickson (2023)
QJ The Journal: Knowledge as an end by Harrison Smith (2008)
Seth, J. (1901). The Utilitarian Estimate of Knowledge. The Philosophical Review, 10(4), 341–358. https://doi.org/10.2307/2176722
Ústava SR: Ľudské práva a základné slobody
Podcast si môžete samozrejme vypočuť na tejto stránke :) Zároveň môžete použiť niektorú z podcastových služieb (ako Apple podcasts, Google podcasts, Spotify, Podbean, PlayerFM a iné). Tieto si viete stiahnuť do mobilného telefónu ako aplikáciu a počúvať podcasty aj v pohybe. Ak náhodou náš podcast nenájdete vo svojej obľúbenej podcastovej aplikácii, napíšte nám (v časti Kontakt) a my sa ho tam pokúsime pridať. A takisto môžete navštíviť náš YouTube kanál, kde je pre podcast dedikovaný zoznam e-learning žije!
Ak sa chcete zapojiť do konverzácie o minulých či budúcich témach podcastu, alebo sa chcete porozprávať všeobecne o digitánom vzdelávaní, navštívte na LinkedIn-e našu stránku e-learning žije!