Dá sa učiť rýchlejšie? Prekvapivo dá. A to najmä vďaka nedávnej technológii, ktorá nám umožňuje zrýchliť audio bez veveričkového efektu. V tejto epizóde sme sa pozreli na nedávne výskumy, ktoré sa touto tematikou zaoberajú a skúsili sme vydestilovať zopár tipov na takéto rýchlejšie učenie. No a nakoniec, keďže približne v čase publikovania tejto epizódy bude mať podcast e-learning žije! 2 roky, tak sme si pripravili zopár zaujímavostí z ostatného roku podcastovania.
0:00 Úvod a ako počúvame my
8:50 Ako pomáha zrýchlenie audia?
12:51 Zmenila sa doba?
15:28 Ako je to so spomaľovaním videa a audia?
16:04 Ľudia skôr dopozerajú kratšie video (aj vďaka zrýchleniu)
17:35 Vplyv zrýchľovania videa z pohľadu kognitívnej záťaže
22:35 Ako zlepšiť tvorbu vzdelávacieho obsahu?
28:53 Zhrnutie hlavnej časti
30:18 Narodeninové štatistiky
35:08 Záver
Spomínané epizódy:
Mo, Chuan-Yu, Chengliang Wang, Jian Dai, and Peiqi Jin. 2022. “Video Playback Speed Influence on Learning Effect from the Perspective of Personalized Adaptive Learning: A Study Based on Cognitive Load Theory.” Frontiers in Psychology 13: 839982. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.839982.
Murphy, Dillon & Hoover, Kara & Agadzhanyan, Karina & Kuehn, Jesse & Castel, Alan. (2021). Learning in Double Time: The Effect of Lecture Video Speed on Immediate and Delayed Comprehension. Applied Cognitive Psychology. 36. 10.1002/acp.3899.
Ritzhaupt, Albert D., Raymond Pastore, and Robert Davis. 2015. “Effects of Captions and Time-Compressed Video on Learner Performance and Satisfaction.” Computers in Human Behavior 45: 222–27. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.12.020.
Davis, Robert O., Li Li Wan, Joseph Vincent, and Yong Jik Lee. 2021. “The Effects of Virtual Human Gesture Frequency and Reduced Video Speed on Satisfaction and Learning Outcomes.” Educational Technology Research and Development: ETR & D 69 (5): 2331–52. https://doi.org/10.1007/s11423-021-10010-x.
Lang, David, Guanling Chen, Kathy Mirzaei, and Andreas Paepcke. 2020. “Is Faster Better?: A Study of Video Playback Speed.” In Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge. New York, NY, USA: ACM.
UCLA Newsroom: How much do students learn when they double the speed of their class videos? by Stuart Wolpert (2022)
Medium: Can You Really Speed Listen Podcasts? Science Explains by Kyle Crocco (2017)
Medium: Research Confirms You Can Still Learn While Watching or Listening at 2x Speed by Scott H. Young
CNN: These ‘podfasters’ can no longer listen to audiobooks or podcasts at normal speed by Faith Karimi
Podcast si môžete samozrejme vypočuť na tejto stránke :) Zároveň môžete použiť niektorú z podcastových služieb (ako Apple podcasts, Google podcasts, Spotify, Podbean, PlayerFM, Stitcher a iné). Tieto si viete stiahnuť do mobilného telefónu ako aplikáciu a počúvať podcasty aj v pohybe. Ak náhodou náš podcast nenájdete vo svojej obľúbenej podcastovej aplikácii, napíšte nám (v časti Kontakt) a my sa ho tam pokúsime pridať. A takisto môžete navštíviť náš YouTube kanál, kde je pre podcast dedikovaný zoznam e-learning žije!
Ak sa chcete zapojiť do konverzácie o minulých či budúcich témach podcastu, alebo sa chcete porozprávať všeobecne o digitánom vzdelávaní, navštívte na LinkedIn-e našu stránku e-learning žije!